Monday, May 30, 2011

I, MY BROTHER TAIWAN DRAMA...

drama baru yg disiarkan di tv2..
setiap hari isnin-jumaat..
pkol 6.00 ptg..

I, My Brother Details
Title: 我和我的兄弟~恩 / Wo He Wo De Xiong Di~En
English title: I, My Brother
Also known as: Me and My Brother ~ En
Genre: Family, Romance, Friendship
Episodes: 13
Opening theme song: Duo Mao Mao (躲貓貓) by Thomas Guo and Jack Tan

SYNOPSIS..
Me & My Brother tells about a simple town's 19 year-old youth Da Hui (Jack) facing a poor childhood and maturing early together with a 20 year old older brother Da En (Thomas) who has an IQ of a 10 year old. They lose both of their parents and depend on their grandmother ever since. He and his childhood friend, Lu Wei Wei (GuiGui) had a relationship that tells of simple love, but fate had them break up and have regrets.

This drama not only tells of the two brother's kinship story, it also includes friendship and relationship elements.
 
CAST..
Jack Tan as Li Da Hui
Thomas Guo as Li Da En
Gui Gui as Lu Wei Wei
Amanda Zhou as Tiffany
George Hu as Dennis
Winnie Zhong as Jessica
Jason Zou as Xie Jia Hao






SALMA JUARA MENTOR 5!!!

HAPPYNYEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
salma mnang!!!!
aku dh jangka kn dh tntang kmenangn ni..
hehehehehehe
yg konsert separuh akhr kdua 2 sbnrnya salma bkn trkluar tp 2 cme gimik tv3 je..
salma dri awal lg dia dh ada ciri2 juara..
tiap2 mnggu dpt mrkah tnggi..:)
x sia2 aku skong salma selama ni..
alhamdulillah,salma juara!!!!
sory la kpda HANIFAH & FARRAH..
ksian korg bdua kn,mklum la SHIHA klah kn..(perghhh,gler kerek aku ni..hehehe)
x pe2 SHIHA kn naib juara,kira ok la 2 kn..
for IQA ,prbaiki lah klemahan yg ada..(ewah2 ,klah komen juri professional ni)
hehehehehe
keseluruhannya,smua hbat mlam ni..
baik SALMA,SHIHA & IQA ,tiga2 ada klebihan & klemahan msing2..
mge tiga2 brjaya dlm krjaya msing2..

TAHNIAH SALMA!!!
U'RE THE BEST!!!

Sunday, May 29, 2011

Tips Mengurangkan Atau Mengelak Jerawat

Jerawat berlaku kerana pelbagai faktor. Antaranya perubahan hormon, keturunan (genetik), tekanan dan makanan.
 
Berikut adalah beberapa tips yang boleh diamalkan untuk mengurangkan atau mengelak jerawat :
1. Ambil wudu' sebelum tidur.
2. Pastikan diri berwudu' sepanjang masa.
3. Elakkan diri daripada tekanan.
4. Pastikan anda mempunyai rehat dan tidur yang cukup.
5. Elakkan daripada memicit jerawat dengan kuku kerana ia akan menyebabkan jerawat menjadi bengkak, merah dan berparut (radang).
6. Berdisiplin dalam menggunakan pencuci muka dan ubat.
7. Pastikan pencuci muka anda betul-betul sesuai dengan kulit muka.
8. Pastikan tangan anda sentiasa bersih kerana jika tangan kotor (mempunyai bakteria), maka ia akan memindahkan bakteria ke muka apabila anda menyentuh muka.
9. Pastikan kain pengelap muka anda sentiasa bersih dan lembut.
10. Lindungi kulit dari sinar matahari kerana ia akan meransang kulit mengeluarkan lebih banyak sebum sehingga menyebabkan pertumbuhan jerawat.
11. Kurangkan makanan yang pedas, berminyak dan berkalori.
12. Elakkan dari membuat atau memikirkan perkara-perkara yang boleh menaikkan ghairah nafsu.
13. Pastikan muka anda benar-benar bersih selepas memakai mekap.

Saturday, May 28, 2011

AYAT-AYAT CINTA..

Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan walaupun mereka telah dikecewakan,kepada mereka yang masih percaya walaupun mereka telah dikhianati,kepada mereka yang masih ingin mencintai walaupun mereka telah disakiti sebelum itu dan kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.

Bukan laut namanya jika airnya tidak berombak.Bukan cinta namanya jika perasaan tidak pernah terluka.Bukan kekasih namanya jika hatinya tidak pernah merindu dan cemburu.

Satu-satunya cara kita memperolehi kasih sayang ialah jangan menginginkan kita dicintai tetapi bermulalah dengan memberi kasih sayang kepada orang lain tanpa mengharapkan balasan.

Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mahu mencuba.Jangan sesekali menyerah jika kamu masih merasa sanggup.Janga sesekali mengatakan kamu tidak menyintainya lagi jika kamu masih tidak dapat melupakannya.

Sungguh menyakitkan menyintai seseorang yang tidak menyintaimu tetapi lebih menyakitkan adalah menyintai seseorang dan kamu tidak pernah memiliki keberanian untuk menyatakan cintamu kepadanya.

Hal yang sangat menyedihkn dalam hidup adalah ketika kamu bertemu seseorang yang sangat bererti bagimu tetapi pertemuan itu hanya untuk bertemu dan akhirnya menjadi tidak bererti lagi dan kamu harus membiarkannya pergi.

Permulaan cinta adalah membiarkan orang yang kamu cintai menjadi dirinya sendiri dan tidak mengubahnya menjadi seperti yang kamu inginkan.Jika tidak, kamu hanya menyintai pantulan diri sendiri yang kamu temukan dalam dirinya..

saat terakhir...

tak pernah terpikir olehku
tak sedikitpun kubayangkan
kau akan pergi tinggalkan ku sendiri

begitu susah kubayangkan
begitu sakit kurasakan
kau akan pergi tinggalkanku sendiri

 inilah saat terakhirku melihat kamu
jatuh air mataku menangis pilu
hanya mampu ucapkan
selamat jalan kasih

satu jam saja kutelah bisa
cintai kamu,kamu,kamu dihatiku
namun bagiku melupakanmu perlu waktuku seumur hidup

satu jam saja kutelah bisa
sayangi kamu dihatiku
namun bagiku melupakanmu perlu waktuku seumur hidup

Monday, May 23, 2011

Amanah dalam Cinta

ni cite bru kt tv3..
cite ni ganti SEJUTA CINTA MARSHANDA..
start 23 MEI 2011..
stiap hari isnin hngga khamis..



SINOPSIS
JULIE adalah gadis yang periang, berani dan mempunyai kepribadian yang yang menarik, meskipun kadang dia suka  berperangai nakal. Tingkah lakunya selalu buat orang-orang senang sangat sayang dengan dia. Kalau  JULIE melakukan kesalahan, orang-orang terus memahami perbuatannya…. dan memaafkan.

JULIE sekarang tinggal bersama pak cik dan mak ciknya, AHMAD dan MURNI. Tetapi kerana Ahmad terlalu tegas padanya, sampai memutuskan di mana Julie harus sambung belajar dan dengan siapa Julie harus menikah. Julie pun mengambil keputusan pergi ke Jakarta. Keputusan itu pun diambil kerana pujuk rayu RADIT yang meyakinkan Julie bahawa di Jakarta dia dapat menggapai impiannya untuk sambung belajar dan menjadi pereka fesyen.

Tetapi terbukti Radit menipunya dengan mencuri semua wang Julie ketika JULIE tertidur di dalam bas. JULIE  menangis kerana tidak tahu tahu berbuat apa. Ketika  memikirkan nasib, bas yang Julie naiki mengalami kemalangan. Sepasang suami isetri yang cedera parah, ARVINO dan MEETHA, yang dia kenal ketika berada di dalam bas meminta pertolongannya untuk menghantar anak mereka berdua untuk,VINO pada keluarga ARVINO di Jakarta. Julie tidak sanggup menolak amanah tersebut. Kerana ternyata hanya JULIE dan VINOlah yang selamat dalam kemalangan tersebut.

Julie pun meneruskan perjalanannya untuk melaksanakan amanah Arvino dan Meetha. Di sinilah perjalanan hidupnya yang penuh liku bermula. Dengan terpaksa dia harus menyamar sebagai Meetha setelah bertemu dengan keluarga besar Arvino. Julie pun bertemu dengan MILO, adik Arvino, yang ternyata adalah lelaki yang dulu hendak dijodohkan Ahmad padanya. Itu pun Julie ketahui tanpa sengaja dia akhirnya membuka sampul surat yang dulu pernah Ahmad berikan padanya. Tetapi Milo terlanjur menganggapnya sebagai kakak ipar. Julie pun tidak tahu harus berbuat apa, sedngkan semakin lama hubungan mereka semakin rapat.

Masalah semakin besar  apabila hubungan rapatnya dengan Milo membuat rakan sekerja Milo, ALYA, yang selalu mengejar cinta Milo cemburu. Sehingga Alya selalu berusaha menjauhkan Julie dari Milo.

Apa akan terjadi terhadap hidup JULIE seterusnya? Apakah JULIE akan dapat menikah dengan MILO? Apakah rahsia JULIE akan terbongkar, dan JULIE sanggup menjelaskan kepada semua orang di dalam rumah ini mengenai hal yang sebenarnya?

Konflik jadi semakin tajam, dan mengharukan…

CAST
Julie Estelle as Julie
 Christian Sugiono as Milo
 Ali Syakieb as Dhika
Alice Norin as Alya

THE ULTIMATUM DRAMA..

Skrg ni ada cite baru kt 8TV pkol 5 ptg..
stiap ari isnin hngga jumaat..
best jgk cite ni..
ni cite CINA SINGAPORE..
smua cite aku lyan...
MELAYU,CINA SINGAPORE,CINA MALAYSIA,INDIA,FILIPINA,THAILAND,INDONESIA,KOREA,JEPUN,TAIWAN..
aku la HANTU tv..hehehehe

Drama Details:
Tittle: 双子星 / Shuang Zi Xing
English Tittle: The Ultimatum
Genre: Romance
Episodes: 30

SYNOPSIS..
Ye Songnian, the boss of Phoenix Corporation, raped his employee, Zheng Wenyu, who was already pregnant with her husband’s child at that time. A few months later, both Wenyu and Songnian’s second wife, Suzhen, gave birth to daughters in the same hospital and due to the nurses’ negligence, the identities of the baby girls were swapped. Wenyu realizes that her biological daughter suffers from congenital heart disease, and out of a mother’s desire for her child to receive the best medical care coupled with hatred towards Songnian, she decided to capitalize on the situation by perpetuating the mistake. Thus, Ye Yuchen and Fang Songqiao, whose identities were swapped, grew up in 2 disparate environments.

CAST
Fann Wong as Fang Song Qiao
Tay Ping Hui as Sun Jie
Zoe Tay as Ye Yu Chen
Li Nanxing as Zhang Feng / Zhou Zhi Da
Felicia Chin as Sun Min
Zhang Zhenghuan as Fang Song Qing
THE ULTIMATUM

MENTOR 5 (SEPARUH AKHIR KEDUA)

bengang,bengang dan bengang sgt2!!!!!
tension tgk kputusan MENTOR smalm..
ada ke ptot SALMA mrkah mnurun dgn mndadak..
EDRY plak naik mndadak..
x adil,x adil..
pnipu,pnipu..
SALMA THE BEST!!!
yg lain HANCUR(jhatnye aku,hehehe)
x de la HANCUR cme x best mcm SALMA..
mse ALLY ckap SALMA x dpt msok final,aku dh berikrar x nk tgk MENTOR 5 FINAL..
biar rating pnonton jtuh (aku sorg je x nk tgk, x kn la smpai rating jtuh kot,hahaha)
stakat nk tgk IQA dan SHIHA???
sory la,dua2 aku x lyan..
aku x ske dgn diorg bkan sbb suara diorg x sdap..
aku akui suara diorg sdap..
cme diorg x de AURA..(hehehehe)
lain plak mcm SALMA ,suara dia sdap dan ada aura tersndiri..
aku ykin 100% SALMA JUARA MENTOR 5!!!
CHAIYOK2 SALMA,U CAN DO IT!!!

 SALMA THE BEST!!! :)

SALMA BERSMA MENTORNYA, ERRA FAZIRA..

Friday, May 20, 2011

MALU!!!


ish,mlunye aku..
KINAH pnye keje la ni..
aku cme ckap 'line clear'je
tbe2 Hani dpt detect apa yg ktorg tgh ckap..
pas2 dia ckap 'Kinah,ko ske kt ............. ke?'
hahahahahahaha
bkn aku ckap tp Hani tau sndri ok..
yg ko ckap aku pnye skali 2 npe????
mlu la aku kt Hani 2..
adoyai.........
nk buat mcm mne kn..akhrnya Hani 2 tau jgk..
Hani,ko ttup mlut ko..biar pecah diperut,jgn pcah dimulut Hani oi!!!
tkot btol aku dgn budak kcik ni..
kot2 la dia TERbagitau kt org lain..
hbs la aku!!!
malu,malu,malu..huhuhuhuhu
pas2 Hani blh tny lg 'ko ske kt si 'dia' 2 sbb mke dia ala2 hindustan ke?'
perghhhhh,soaln mmg x blh blah..
aku akui mmg si 'dia' 2 ada mke ala2 hindustan gitu..
hahahahahaha
si 'dia' 2 tnggi,kulit hitam manis dan hidung pn blh tahan mancung..
tp Hani,bkn sbb 2 la aku ske si 'dia'..
aku ske si 'dia' 2 sbb .........(biarlh rhsia ,hehehehe)
tlonglah HANI dan KINAH!!!
jaga rahsia ni elok2 tau!!!
ingt Kinah,aku pn tau rhsia ko!  :P

Thursday, May 19, 2011

malasnyeeeeeeeeeeeeee

td ada msyuarat PENGAWAS/PENGAWAS PELATIH kt pusat smber..
tp aku kne gi GOTONG ROYONG untk persatuan agama islam plak..
confuse aku..
ckap dgn ckgu Afifah,dia sruh dtg msyuarat..klo x dtg,x knl pngawas2 yg lain..
ckap dgn ustzah plak,ustzh sruh dtg gtong-ryong sbb ni aktiviti skolah..
adoyai,merana aku dibuatnye..
antara ustzah dan cikgu,yg mne 1 ni???
last2 ckgu Afifah sruh dtg msyuarat pas2 gi gtong ryong..
aku ikt je la..
lpas solat zohor,aku dgn Hani lipat sejadah dan telekung..
klo msyuarat hbs lmbt skurng-kurngnye,aku ada jgk buat keje utk gtong ryong 2 kn..
huhuhuhu
lpas hbs buat keje kt surau 2,aku bergegas gi pusat smber..
msyuarat dh mle,aku lmbat..
huhuhuhu
nsib baik x kne denda..
dtg2 je trus cri tmpat dduk kt ari rabu..
tbe2 kak Amirah kata aku ari jumaat..
rsenye lpa cti jdual baru btugas bru dikuatkuasakn..
rpe2nye,mnggu dpn dh mle btgas ikt ari baru..
aku pn dok kt group ari jumaat..
tbe2 Syazwani(junior aku) ckap aku KETUA HARIAN HARI JUMAAT
ayo!ketua harian???
mmg HANCUR la smua budak2 ari jumaat 2 dpt ktua harian mcm aku..
hehehehe
ish2..
pas2 td akak2 senior tny APA YG KITORG NK UBAH KLO JDI PENGERUSI PSS???
mmg gmpak!!!
otak blur ,x tau nk jwb apa..
aku main blasah je apa yg ada dlm kpala otak aku mse 2..:)
aku x nk jdi PENGERUSI pn tp kne jgk jwb soaln alah 2..
x nk aku pgang jwatan bsar2 ni..
buat aku serabut je..pas2 msti gler busy..
sory la,skrg pn aku dh ckup busy..
huhuhuhuhuhu
lpas hbs msyuart dgn AJK PPSS,aku trus gi surau..
ustzah x hbs gtong ryong..
aku dgn DURAR  pn tlong  tp kt s2 ada 4 org lelaki tlong skali..
ptot la x hbs gtong ryong,rpe2nye siap cat surau lg 2..
mse tlong,hbs tangan aku kne cat..
nsib baik snang cuci cat 2..
hehehehehe

OH NUR KASIH!

nk tgk NUR KASIH THE MOVIE!!!
tp x dpt tgk lg..
smua org yg dh tgk ckap cite NUR KASIH THE MOVIE best!!
nk tgk! nk tgk! nk tgk!
mngkin dua mnggu lg kot aku nk g pawagam tgk cite ni..
x pe,stiap pawagam wjib tyang setiap filem DUA MINGGU..
minggu ni dan mnggu dpn aku skolh so mmg x dpt prgi..
x nk gi hjung mnggu,tiket mhal la..
hehehehehe
NUR KASIH THE MOVIE wait for me k!!!
smua org yg dh tgk ckap cite ni sdih,rmai mnangs..
ala,sdih sgt ke???
jgn la aku mnangs dlm pawagam 2 nnt..hehehe
aku ni bkn blh pcaya,psal hal kcik pn blh nangs apatah lg la klo tgk cite sdh..
mmg mngalir deras air mataku...
huhuhuhuhuhu

SINOPSIS NUR KASIH THE MOVIE..
Nur Kasih The Movie ini menjadikan Jordan sebagai lokasi utama penggambaran mengisarkan kehidupan 6 tahun kemudian 3 jiwa yang sentiasa diuji ini. Aidil yang sememangnya seorang lelaki yang tabah kini meneruskan hidupnya bersama dua anak kecilnya tanpa isteri tercinta disisi. Adam yang mula menjumpai jalan lurusnya, berusaha untuk mngekalkan laluannya tanpa menyimpang lagi dan Nur Amina, seorang gadis suci ini semakin kental melalui cabaran hidup sebagai seorang isteri. Ketiga-tiga jiwa ini masih memerlukan antara satu sama lain. Di saat getir seakan mahu memisahkan Adam dan Nur, Aidil setia diantara keduanya walaupun dirinya juga dihimpit kerinduan teramat. Masih adakah sinar bahagia untuk mereka bertiga akhirnya? Inilah perjalanan hidup mereka dalam usaha mereka mendapatkan pencarian sebenar erti kehidupan. Abadi selamanya.



Wednesday, May 18, 2011

gotong royong???

adoi,mlasnye nk bgotong royong ni..
pnat la..
esk skolh ada buat gtong ryong untk unit beruniform dan persatuan/kelab..
aku pn trpaksa join skali..
esk aku x dpt tgk cite MARIMAR..:(
gotong royong x tau hbis pkol bpe..
aku AJK PERSATUAN AGAMA ISLAM so diwjibkn pergi..
klo x pgang jwtan bru best,blh aku ponteng..(jgn tiru prbuatan ini ye,hehehehe)
lgpn ustzah knal aku,so mmg x blh la..

mlas la nk cite psal result aku utk PERTENGAHAN TAHUN..
buat skit ati je..
x de la truk gler2 cme mrkah ckup2 mkan je..huhuhuhu
esk dpt result ADDMATH..
tkotnye..
jgn la truk sgt..
cikgu NORA ,kasihanilah anak mrid mu yg baik ni (cewah,hehehehe)
aku tkot FIZIK!!!
krtas 1 pn dh trok..huhuhu
mcm mne dgn krtas 2 dan 3..
sah la brganda-ganda truk..
so scared!!!

Saturday, May 14, 2011

MUTIARA HIDUP..


Musuh utama manusia adalah dirinya sendiri,
Kegagalan utama manusia adalah kesombongannya.
Kebodohan utama manusia,
Adalah sifat menipunya.

Kesedihan utama manusia,
Adalah rasa iri hatinya.

Kesalahan utama manusia,
Adalah mencampakkan dirinya,
Dan orang lain.

Sifat  manusia yg terpuji adalah rendah hati,
Sifat manusia yang paling diuji adalah semangatnya,
Kehancuran terbesar manusia adalah putus asa,
Harta utama manusia adalah kesihatan.

Hutang terbesar manusia adalah sifat berkeluh-kesah,
dan tidak memiliki kebijaksanaan,
Ketenteraman manusia adalah,
Suka bersedekah dan beramal.

Segala pekerjaan mudah untuk dilakukan kecuali satu hal,
Memahami apa adanya tanpa mempersoalkan 'kekurangannya'.

Sebagaimana diri kita, demikian juga makhluk lain,
Sebagaimana makhluk lain, demikian juga diri kita.

Wednesday, May 11, 2011

CHEMISTRY???

Bak kata cikgu Fairuz,soaln Kimia mmg mntap!
'best' sgt jwb paper kimia td..:)
pas2 td smua bdak 4M2 kne TAZKIRAH psal paper FIZIK ye oleh ckgu ksygn kami..
huhuhuhuhuhuhuhu
bru tgk paper 1 dh kne tazkirah,lpas ni maybe cikgu migrain tgk Fizik paper 2 ktorg..
hahahahahahaha
mse Sejarah td ckgu AZMA ada bgtau mrkh bbrapa org sbb dia x hbs tnda krtas sej lg..
nsib baik krtas aku teacher x tnda lg..
tkot gler..
sejarah pn sush jgk..
aku rse x de satu paper pn aku rse snang mse PERTENGAHAN TAHUN ni..
dan sperti biasa IMRAN AKMAL a.k.a IMRAN AJMAIN 2 mrkh trtinggi SEJARAH..
pndai btol dia!!!
apa la rhsia dia pndai sejarah kn???
sbb slalunya mse klas sejarah,aku tgk dia mnguap mcm mngantuk gler pas2 mcm nk tdo je lagak dia dlm klas SEJARAH 2...
tp ble priksa,dia mrkah trtinggi..HEBAT BBENOR IMRAN ni..
aku plak???
ble la nk ikt lngkah IMRAN ni???
hahahahaha
dlam mimpi je la kot..
sejarah gler sush..
krtas 1 ok lg tp krtas 2 mmg perah otak nk fkir..
esk ada LUKISAN KEJURUTERAAN plak..
hbs la aku!!!
mcm mne klo soaln LK sush???
klo sush ,ko tdo je mse jwb paper LK 2(SETAN CKAP,HAHAHAHAHA)

Tuesday, May 10, 2011

exam oh exam..

exam PERTENGAHAN TAHUN ni mmg mntap la!!!
byk sush!!!!
antra yg sush SEJARAH KRTAS 2,FIZIK,ADDMATH..
mmg perah otak la fkir mse fkir jwapan..
lagi2 ADDMATH kertas 2..
rse mcm nk tdo je tp cikgu x bgi tdo..
huhuhuhuhu
mmg mnangs aku mse jwb addmath..
mnangs sbb mngantok..mnguap bkali-kali smpai kluar air mata..
mne x nye,2 jam 30 mnit mse yg dibri untk jwb soaln addmath..
aku dgn 'terror'nye jwb cme 1 jam je..
hahahahahahahaha
hbat x????
x de mknanya hbat sbb byk aku x tau nk jwab..
mmg MANTAP soaln addmath..
i2 la ko SYU,ambik lg klas 4M2..
bljr LUKISAN KEJURUTERAAN,ADDMATH,FIZIK,KIMIA..
dan lh 2 smua mtapljrn sush2..
nasib2..pdan mke ko SYU(dh x tau nk slahkn spe,slahkn dri je la..huhuhu)
hahahahahaha
esk ada KIMIA kertas 3 plak..
mlm ni kne study lgi..:(
x ske,x ske,x ske..
lpas2 ni ada KIMIA KERTAS 1&2,FIZIK KERTAS 3 DAN LUKISAN KEJURUTERAAN..
doakn aku mge2 dpt jwb soaln dgn betul..:)

NORA ELENA diadaptasi dari novel Kasih Yang Suci


SINOPSIS
Nora Elena adalah kisah seorang gadis yang telah dinodai semasa dia berusia 15 tahun oleh seseorang. Nora Elena telah ditinggalkan oleh tunangnya Idham (Zul Ariffin) apabila tunangnya mendapat panggilan misteri yang memberitahu bahawa tunangnya sudah tidak suci lagi. Dalam kekecewaan dan kesedihan yang melanda Nora Elena semasa itu  tu, muncul seorang jejaka yang bernama Seth Tan yang berketurunan Baba Nyonya, dia sanggup berkahwin dengan Nora Elena bagi menggantikan tunang Nora Elena kerana segala persiapan perkahwinan dan hari perkahwinan semakin dekat.
Konflik berlaku apabila, Nora dan Seth Tan berkahwin, pada ketika itu barulah Nora Elena dapat tahu bahawa suaminya lah orang yang telah menodainya 10 tahun yang lalu. Malang buat Nora kerana ketika mengetahuinya mereka berdua sudahpun berkahwin dan bakal melahirkan anak Seth. Walaupun Seth sudah memeluk agama Islam dan telah insaf tapi hati Nora Elena yang terluka tetap keras dan tidak dapat memaafkan suaminya tu.
Bagaimana Seth hendak mengatasi sikap benci Nora Elena terhadapnya dan dugaan besar yang harus ditempuhi olehnya untuk memikat hari Nora Elena? Adakah Nora Elena dapat memaafkan Seth? 



Antara pelakon yang membintangi drama Nora Elena..
Siti Saleha sebagai Nora Elena
 
Aaron Aziz sebagai Seth Tan 
 
Wan Sharmila sebagai Yvonne
 
Zul Ariffin sebagai Idham
 
 

Monday, May 9, 2011

khas untuk AQIRA...


HAPPY BIRTHDAY QIRA!!!
QIRA dah tua!!!!
kte muda lg..
hehehehehe
mge QIRA pnjang umr dan dimurhkn rezeki..
n good luck untk SPM thun dpn(fuyoh! awalnye wish, hahahaha)
x pe la,biar kte org ptama yg wish psal SPM 2..
RNDU QIRA SANGAT2..
BLE NK JMPE????
ke dh x sudi nk jmpe kte,mklum la dh ada rmai kwan bru kn..
spe la kte ni kn???(cewah,buat drama sinetron kt sni plak,hehehehe)
 QIRA,ble ada mse kte buat la reunion blik..
rndu kt QIRA..
klo smpai form5 kte still x dpt kluar sme2,tgk la nnti..
kte nk serang QIRA kt KELANTAN..
pas2 kte bako bILIK QIRA kt sana!!!
hahahahahahaha
kejam x????

KENANGAN KITE BERSAMA...:)
ALWAYS IN MY MIND..
 cmel x budak kecik ni???(tbe2 je lari tjuk)
hehehehe
ni gmbar kte ambk a.k.a curi dri dia pnye myspace..
kte ambk sbb mke dia cmel sgt dlm gmbr ni..:)
jarang nk tgk HANIFAH lipat tdung dia ala2 ustzah 2..
klo dia tau gmbr dia kt sni,msti kte kne pkul dgn dia..
dia ni nmpk je kcik tp ske buli org tau qira..
cian kte..
kte ialh mngsa penderaan dia..
ini pnderaan yg plng tragis ada di MALAYSIA ..
hahahahahaha

Saturday, May 7, 2011

takziah WAHIDA..

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُوْنَ
ya allah,td bru dpat tau abg Wahida dh mninggal dunia sbab accident motor..
nk mlawat tp x tau rumh dia kt mne..
takziah Wahida..
sbar k..

rindunye dekat dia...

kte bru x jmpe slama 4 hari tp rse mcm 4 thun..
perghhhhhhhh,gler hbat ayat 2..hehehehe
rinduuuuuuuuuuu saaaanggaaaatttt kt dia..
ble Dania nk dtg sni lg???
kak Syuhada missssssss u so much..
rnduuu nk dgr Dania mnangs mlm2 buta smpai buat kak Syuhada x blh tdo..
bgos btol la Dania ni..
klo la Dania dok kt KL kn best,blh slalu jmpe..
but the problem is Dania dok kt PERAK..
jauh banget!!!
dtg la rumah kt Syuhada lg..;)
  
LAYAN JE LA AKSI2 DANIA 4 HARI YANG LALU DI RUMAHKU..
miss this girl so much...:(
 ooooooo
 muuuuuuuaahhhhhhhhhhhh
 aksi spontan Dania..hahahaha(bukan aku yg ajar,dia buat sndiri)