Sunday, July 31, 2011

SALAM RAMADHAN AL MUBARAK...:)

diam x diam esk dh msok bulan ramadhan..:)
selamat berpuasa semua!!!
mge korg dpat puasa pnuh ye!!!
jgn ponteng puasa mcm hamba Allah yg brnama 
ABDUL RASYID 2(hehehehe,jgn mrah ye awk..grau je!)
dan kalau tinggal puasa atas sebab2 yg x dpt dielakkan segeralah ganti puasa anda 2..
jgn la contohi anak Mat Rejab ni yg bru mnggu lps hbis gnti puasa..
hehehehehehehe
ini smua gara2 asyk dok tangguh2 je,last2 dh nk blan ramadhan bru klam kbut gnti puasa..
ish2..

esok segalanya bermula...

ye,esok la hari nya aku mnjalankan tugas sebagai BENDAHARI PSS..
wlaupun dh dua mnggu jdi pngawas pss blik tp start kutip yurn pss blan 8..
org ptama yg jdi mngsa aku esok ialah 
my bestfriend trsyg iaitu anak Rosli a.k.a Fazlizah..hehehe
ske btol aku pnggil dia ank Rosli..dia plak pnggil aku anak Mat Rejab!
ye,ktorg ni mmg ank yg baik,ske mem'famouskan' bpak ktorg..
mklum la,anak Rosli ni byk duit!
x pcaya,check dompet dia..hahahaha

enth mcm mne la aku jdi bndahari pss ni..
rsenya klo bdak2 pss 2 x nk byar,apa aku nk buat ye???
aku kne fkir kan bnda ni dgn Huda a.k.a Naib Bendahari merangkap assistant aku..
ye la,x kn nk pksa diorg byar kot..mne la tau diorg mmg x de duit..
ksian diorg ..aku ni x de la kjam..
tp aku tgk bdak2 pss 2 smua mcm anak org KAYA je..
hehehehehehe

selain dri jdi BENDAHARI PSS ,aku ni pgang jwatan sbgai KETUA HARIAN HARI JUMAAT jgk..
mnggu lps buat ptama klinye rmai jgk yg dtg btgas hari jumaat..
klo x hari jumaat 2 ada 4 org je!
4 org tp keje nk buat pnye la blambak!
mmg aku dgn durar(assistant aku) mengamuk la jgk!
smua pmalas nk dtg btugas!
mmg nk kne diorg ni ..
nsib baik mnggu ni rmai dtg..
nk tau cite???
ada slah sorg bdak pss 2 ckap aku GARANG???
perghhhhh,mmg x syg mlut!
mne ada aku garang..tp marah2 skit 2 ada la..
tp klo diorg 2 dgr ckap,rjin & slalu dtg btgas x de sbb aku nk mrah..
Durar 2 lg grang!
asyk marah2 diorg..
kiranya aku ok skit la dri durar 2..
hehehehehehe

so kpd smua pengawas pss silalah get ready..
kluarkan smua duit2 anda...hehehehe
kak Syu dan kak Huda a.k.a ank angkt AH LONG akn mnemui anda..:)

Saturday, July 30, 2011

BREAD,LOVE AND DREAMS KOREAN DRAMA..

ni cite baru kt 8tv pkol 8.30 mlm stiap hari isnin-jumaat..
cite ni gnti cite PERSONAL TASTE..
FAZ kata cite ni  best ..
klo x best cite ni siap ko faz..hehehehehe
cite ni ada 30 episod..:)


SYNOPSIS
"Bread, Love and Dreams" covers the life of Kim Tak-Gu from the 1970's until the late 1980's as he becomes one of the most successful bakers in all of Korea.
The president of Geosung baking company Koo Il-joong (Jeon Kwang-Leol) loved Kim Mi-soon (Jeon Mi-Seon), but Koo Il-joong's mother was against their relationship. Because of this, and as a marriage of convenience, Koo Il-Joong instead married Suh In-sook (Jeon In-Hwa). They had two daughters, Ja-kyung and Ja-rim, but no sons. Sometime later, Il-joong has an extra-marital affair with his true love Mi-Soon and they conceive a son, who will later be named Tak-gu.
Meanwhile, In-sook is afraid that Tak-gu may one day become the heir to the Geosung baking company, In-Sook then seduces the company's Chief Secretary Han Seung-jae (Jeong Seong-Mo) and they conceive a son who will later be named Ma-joon (Ju Won). Years later, on a rainy evening, Koo Il-joong's mother overhears a conversation between Han Seung-Jae and In-sook. She collapses and dies. During this time In-sook loses her bracelet and her son Ma-joon is there to retrieve it. Ma-Joon now knows who his real father is.
Meanwhile to protect Kim Mi-Soon and Tak-gu, Koo Il-Joong orders a man named Jin-Goo (Park Seong-Woong) to kidnap them. Seo In-Suk and Han Seung-Jae attempts to kill Tak-gu, but he is fortunate enough to escape. Tak-gu then meets his lifelong mentor Pal-Bong (Jang Hang-Seon) , who runs Palbong Bakery.
Tak-gu first met Yoo-kyung (Yu Jin) when they were children. She lived through a difficult childhood, with an abusive father and having little money. Yoo-kyung learned to smile for the first time when they met, but when Tak-gu goes to Koo Il-joong's house as the first son they separated. 12 years later they meet again and their love is rekindled. Nevertheless, Yoo-kyung now believes that love is nothing when compared to money and power and because of this she leaves Tak-gu to marry Ma-joon instead. 

CAST
Yoon Si Yoon as Kim Tak Goo

Joo Won as Ku Ma Joon

Lee Young Ah as Yang Mi Soon 


pengorbananku yang tidak berbaloi!

dh lme x tulis blog..
mne x nye,jarang on9 dh skrg ni..
korang smua tgk x bola hari 2???
msti ramai tgk kan..
kt stadium 2 pn ada 85,000 org MALAYSIA!
dan lbih kurg 500 lbih org SINGAPURA..
yg paling kecewa 2 MALAYSIA kalah..
dh x tau nk ckap apa..
aku ni frust mnonggeng smpai skrg..frust mngalahkn org brcinta!
nk tau x apa yg aku korbankan untuk tgk PERLAWANAN BOLA ni???
aku KORBANKAN cite PERSONAL TASTE!!!
dh la hari khamis 2 cite PERSONAL TASTE last episode!


aku tgk bola kt tv1 dgn harapan MALAYSIA bolh klahkan SINGPURA..
last2 kalah..:(
sbar je la!
tp nk buat mcm mne kan,trpaksa la trima kekalahan ni..
2 pn nsib baik ada MY HERO a.k.a KHAIRUL FAHMI CHE MAT (eh,x bleh jdi my hero la..dia dh ada tunang..dia hero org lain..)..klo dia x de,bkmungkinan bsar SINGAPURA boleh jaringkan 5 gol!
KHAIRUL FAHMI CHE MAT mmg TERBAIKKKKKKKKKK

ruginye x tgk personal taste..tgk bola pn buat apa..
frust je yg aku dpt!
klo tgk personal taste blh tgk my sweetheart LEE MIN HO yg hnsem lg cute 2..
tp skrg,mnyesal pn x de gne nye!
redha je la..

Thursday, July 21, 2011

Gambar Sekitar Majlis Resepsi Farah AF2 & Johan

Kali ini gambar sekitar majlis resepsi pula dimana majlis resepsi Farah AF2 dan Johan ini berlangsung pada Sabtu lalu (16 Julai 2011) di Pusat Maritim Putrajaya. 
 
 
+ Foto kredit to GUA
 

renungkanlah.....

Apa yang jadi pada akaun facebook kita selepas kita mati?
mari kita renung-renungkan bersama
fikir-fikirkan bersama
jika satu hari nanti kita mati,
akaun facebook ini hanya kita yang tahu passwordhanya kita yang boleh access..
dan
selepas kita mati..
apa yang jadi pada akaun fb kita?
mungkin ada yang akan ucapkan takziah
mungkin ada yang selalu menjenguk bagi mengubat rindu
tetapi..
sedarkah kita..
gambar-gambar kita..
akan terus membuatkan kita terseksa di alam kubur?
gambar-gambar yang tidak ditutupi aurat dengan sempurna
macam mana nanti?
lelaki ajnabi terus-terusan tengok
dalam masa yang sama, tiada siapa yang boleh deletekan gambar kita..
walau sudah bertahun-tahun kita mati, gambar itu terus ada..
saham dosa terus meningkat..
macam mana?
pernah terfikir tak?
tudung singkat yang dipakai tu, akan selamatkan kita dalam kubur nanti?
legging dan jeans ketat, boleh selamatkan kita?
baju yang membalut aurat itu, bagaimana?
mungkin kini
kita masih merasa tak sabar nak berkongsi cerita dengan gambar-gambar yang cantik
tempat-tempat yang kita dah lawati di muka bumiNya
tapi di akhirnya nanti..
semua itu tidak akan membawa erti
semuanya hanya tinggal kenangan bagi yang masih hidup
di alam kubur, semua itu tidak sedikit pun boleh menyelamatkan kita
cuba kita renung-renungkan,
saham dosa yang terus meningkat walau setelah ketiadaan kita di muka bumi sehingga hari akhirat
tutupilah auratmu sebelum auratmu ditutupkan
peliharalah dirimu sebelum dirimu dikapankan~
jagalah maruah diri sebagai seorang muslimah
mati itu pasti
persiapkan diri untuk mati itu perlu
moga Allah redha dengan perkongsian ini
amin~
renung-renungkan dan selamat beramal :)

Sunday, July 17, 2011

(Gambar) Majlis Pernikahan Nurul Syuhada Nurul Ain

Semalam (16 Julai 2011) telah berlangsung majlis pernikahan Nurul Syuhada Nurul Ain dan Amir yang diadakan di The Binjai On The Park, KLCC, Kuala Lumpur.
pic credit to OH BULAN

(Gambar) Majlis Pernikahan Farah AF2 Di Putrajaya

Majlis pernikahan Farah AF2 telah berlangsung pada hari Jumaat lalu (15 Julai 2011) dimana ianya berlangsung di Putrajaya. Menariknya, ianya dibuat di atas kapal Cruise.
 
gambar kredit kepada OHBULAN

Saturday, July 9, 2011

Persandingan Kedua Noh Hujan & Mizz Nina Dengan Konsep Jepun

Selepas diijabkabulkan pada 1 Julai lalu dan diraikan dalam majlis persandingan mewah bertemakan ‘Purple Elegance’ di Hotel Shangri-La, Kuala Lumpur, 3 Julai lalu, Noh Hujan dan Mizz Nina diraikan pula dalam majlis resepsi istimewa dan unik yang berlangsung malam semalam (6 Julai 2011).
Majlis resepsi yang kedua ini diadakan khas untuk para media dan rakan-rakan terdekat yang mana ianya berlangsung di Hotel DoubleTree by Hilton dengan berkonsepkan Jepun.
+ Kredit foto GUA

Saturday, July 2, 2011

HARI PELAPORAN 2011 KELAS 4M2..& LARIAN 1MURID 1SUKAN 1MALAYSIA

ye,hari ini la yg ditnggu-tnggukan oleh smua org!!! (x de mknanya!)
knapa la hari ni wujud????
prlu ke???apa motif benda ni wujud???
motifnye utamanye ialah untk brbincang dgn ibu bapa psal kputusan & kelakuan ank2 di skolah..
mmg aku x ske!
dh la ada gagal pas2 nk tayang kt mak bapak..
x usah ler!
nsib baik mak aku keje hari ni so dia x dpt dtg..
klo la mak aku dtg,perghhhhhhhhh mmg kne tzkirah..
yg first2 nye msti lah kne tzkirah sbb ada gagal pas2 msti kne sbb BM aku dpt B tp BI dpt A..
hehehehehehehehehe
mne x nye,bak kata mak aku 'kite ni bangsa melayu jadi mtapaljran BM kne la A..spe lagi nk memartabatkn bhasa melayu klo bkan kte yg org mlayu ni???'
ambik ko!!!
kn dh kne!!
ingt lg pristiwa mse form2..mse 2 BM aku dpt B..
dpan cikgu mak aku sindir 'hai kak,BM pn dpt B'
aku pn buat mke sposen je kt dpan cikgu 2..huhuhuhuhuhu


 mke2 penat lpas lari(eleh stakat dua pusingan track je kot!)..hehehe
 bkerjasama..:)
 Mak Huda la yg dtg pling awal..bgos2..:)
 dh mcm iklan COLGATE plak Mira oi ..hehehehe

 enth apa la yg dibuatnye dgn air kotak 2..huhuhuhu
 kinah ,are u ok???hehehe
 gmbar x cntik sgt..pas2 smua x brsedia..
 tngginye air kotak 2!
 dlam tndas pn smpat lg..huhuhuhuhu
 bgos btol kaum adam hari ni..byk membantu!
rjin! :)

Friday, July 1, 2011

menakutkan!!!


ni first time aku dp pngalaman gler ni!
hari ni hari jumaat so hari ni aku btugas kt pusat smber..
mse rehat tadi aku sorg je pngwas yg dh naik pusat smber..
yg lain???
x tau la aku!!!
naik lmbt ..
aku je yg naik awal,mne x nye aku x makan pn!
x de kawan la nk mkan sme2..
pas2 mse aku dh naik psat smber,ada kelas yg msuk psat smber ni..
mle2 aku ingt nk jge kaunter je tbe2 aku nmpk bberapa bdak lelaki berkeliaran kt rak buku..
aku pn prgi kt diorg ,sruh diorg ambk bku pas2 dduk kt kerusi yg disediakan..(sopan x ayt aku ni???msti la!!!tp aku mcm ckap kt dinding je..diorg trsengih mcm kerang bsuk tgk aku!)
perghhhhh,mmg geram la aku dibuatnye..trus aku naik kan volume aku ! (tp belum smpai volume maksimum la) mse 2 ada jgk la reaksi yg diorg nk dgr ckap aku..
tbe2 ada kwn diorg dtg..kwan diorg ni pndang aku smacam je!
tbe2 dia dtg dekat aku,aku plak bergerak ke belakang..
tbe2 bru aku perasan yg belakang aku 2 ada dinding, kt tepi aku plak ada rak..
tbe2 di naik kan tangan dia!!!(bukan nye nk pkol aku tp
tangan dia 2 macam nak peluk bahu aku je!!!)
aku dah x tau nk buat apa,dh x boleh lari sbb x de jlan kluar..
mata budak 2 aku tgk semacam je dia pndang aku sambil tersenyum..
aku benci gler tgk dia senyum mcm 2!
mse 2 aku cme tgk tngan dia yg mkin dkat dgn bhu aku..
tbe2 dia tarik tngan dia balik..dia trus jlan dgn kwan dia..
ya allah,nasib baik!
tbe2 dia mcm nk dtg blik kt aku pas2 aku cpat2 lari..(mke dia 2 nmpak mcm nk knekan aku je..sje nk tgk aku tkot! aku x tkot la cme scary je!)
nk bergurau pn agak2 la..
x penah org buat aku mcm 2!
klo la btol2 dia pgang bahu aku mmg aku mnjerit kt situ jgk..x pn dia makan pnampar aku kt situ jgk..
mmg pngalaman mnakutkan..
mse dia angkat tngan dia 2 muka aku x tnjuk reaksi apa2 pn..aku cme pndang tngan dia dgn tajam, padahal dlam hati dah tkot gler2 tp x tnjuk je..
takot aku nk tgur budak2 kt psat smber lg..
lpas rehat hbs,aku trus g makmal fizik,mmg sejuk tngan aku..
menggigil pn ada ble tringat kjadian 2..
aku BENCI SANGAT2 kat budak gler 2!!!

NOVEL LAFAZKAN KALIMAH CINTAMU - SITI ROSMIZAH terbaikkkkkkkkkkk


dh lme x bkak blog kesygn aku ni..
busy sgt!
bkn busy bljr sgt pn tp busy bce nvel!
aku ada beli nvel baru!!!
novel LAFAZKAN KALIMAH CINTAMU!!!
cite ni mmg superb!
best gler..
mmg menitis air mata aku..
spe yg x sdih ble bce nvel ni mmg x de PERASAAN..
mse part kelakar plak,mmg aku dh guling2 atas ktil dok gelak x brhenti..
hehehehehehe
aku beli buku ni pn sbb aku mmg minat2 gler2 dgn penulis nvel ni iai2 SITI ROSMIZAH!
Nvel dia smua best2..
dua nvel dia ANDAI ITU TAKDIRNYA & CINTA KAU DAN AKU pn aku dh bce dlu..
mmg TERBAIIIIIIKKKK
lg2 novel ANDAI ITU TKDIRNYA..mmg sdih gler nvel ni..byk jgk air mata aku jatuh gara2 nvel ni..
lpas ni aku nk bce nvel SITI ROSMIZAH yg ke 4 iai2 7 HARI MENCINTAIKU..
sbnrnya nvel LAFAZKAN KALIMAH CINTAMU dh lme ada kt pasaran tp aku x smpat nk bli lg..
klo beli pn tkot x smpat bce!
lpas msok form4 ni mmg busy!!!
nvel LFAZKAN KALIMAH CINTAMU ni pn aku ambk mse 4 HARI baca..
apa2 pn mmg BEST nvel ni! :)

 SINOPSIS  NOVEL LAFAZKAN KALIMAH CINTAMU..
Tengku Aqilah, seorang anak yang di sisih oleh bapa kandungnya sendiri. Kecetekan iman Tengku Hisham menyebabkan beliau menyalahkan anak bongsunya sebagai punca kematiaan isterinya. Selama 13 tahun Tengku Aqilah hidup di perantauan membina kehidupannya sendiri. Selepas tamat belajar Tengku Aqilah berhajat untuk kembali semula ke pangkuan keluarganya namun kepulangannya itu telah membuka tirai luka dalam hidupnya.

Tengku Natasha yang tidak pernah padam api dendam terhadap adiknya, telah menggunakan tiket sebagai anak kesayangan Tengku Hisham, memperlekehkan Tengku Aqilah dengan memberikan Tengku Aqilah jawatan sebagai seorang penyambut tetamu merangkap tea lady di Syarikat milik keluarga mereka. Demi untuk menagih kasih seorang bapa Tengku Aqilah akur jua.


Tengku Ryan Ameer, jejaka tampan kacukan Inggeris melayu itu begitu angkuh dan sombong, di tambah pula dengan kedudukan bapanya, Tengku Hashim sebagai pemegang syer terbesar diSyarikat Megah Holdings. Kehadiran Tengku Aqilah di Syarikat itu begitu menjengkelkannya, sehinggakan mereka tidak boleh langsung bertembung muka pasti perang mulut akan meletus. Tengku Aqilah sedar di mata Tengku Ryan Ameer begitu membara api kebenciaan terhadap dirinya.


Tengku Hashim, bapa saudara Tengku Aqilah amat menyanyangi gadis malang ini. Manusia hanya mampu merancang namun perancangan Yang Maha Esa lebih hebat dari segalanya. Sebelum menghembuskan nafas yang terakhir Tengku Hashim telah membuat satu wasiat yang telah mengubah segala-galanya. Apakah wasiat beliau itu? Mampukah Tengku Aqilah mengapai kebahagiaan dalam hidupnya? Mampukah Tengku Aqilah terus menagih kasih dari bapanya? Begitu utuhkah api kebencian Tengku Ryan Ameer pada Tengku Aqilah? Segalanya akan terjawab dalam novel setebal 816 mukasurat ini.

p/s: tgh tnggu reaksi FAZ..dia bru pnjam nvel LAFAZKAN KALIMAH CINTAMU ni dari aku..
mge2 cpat la dia bce(ye la 2,dh la minah ni bdak BIO ,msti lg busy! enth bpe hri la dia bce nvel ni???hehehehe)

ini novel SITI ROSMIZAH yg pling latest buat mse skrg..
rmai org cakap best!
x sbar nk bce! :-)