Sunday, February 27, 2011

Kisah Cinta Kopi Masin ...

Dia baru sahaja tamat belajar dan kini telah bergelar seorang doktor. Masih bujang dan tercari-cari seorang isteri sebagai teman hidup.
Pada suatu hari, ketika sedang minum di sebuah kedai kopi berdekatan dengan sebuah sekolah tahfiz di Lembah Beringin bersama seorang rakannya yang hafaz Quran, dia terpandang seorang gadis yang sungguh cantik.
Dengan wajahnya yang tenang dan penampilan solehah, gadis itu sungguh menawan.
Si doktor dan si gadis bertentangan mata, tetapi dengan segera kedua-duanya mengalihkan pandangan mereka.
"Astaghfirullah," bisik doktor itu perlahan. Dia sedar itu panahan syaitan. Si gadis sedang minum-minum bersama dua orang rakannya.
Subhanallah, indah sungguh ciptaan Allah ini! Secara tiba-tiba si doktor menjadi gugup, berdebar-debar dan serba tidak kena. Ingin sahaja dia menyunting gadis ini sebagai isterinya.
Doktor tersebut berbisik kepada rakannya yang hafaz Quran itu, "Kau kenal ke gadis itu?"
"Kenal. Dia sungguh berbudi bahasa. Dan masih belum berpunya lagi," jawab rakannya sambil tersenyum memahami. Aduh, bertambah guguplah doktor muda ini!
Tiba-tiba, datang pelayan meminta order, dan dia secara spontan berkata,
"Berikan saya kopi masin!"
Semua orang memandang dan melihat aneh kepadanya, termasuklah rakannya, pelayan dan gadis tersebut. Mukanya mendadak menjadi merah, tetapi dia tetap tidak mengubah pesanannya, dan setelah kopinya sampai, dia terus meminumnya.
Kehairanan, rakannya bertanya "Mengapa kopimu mesti masin, sahabatku?"
"Saat aku masih kecil, aku tinggal di tepi laut. Aku sangat suka bermain-main di laut, di situlah tempatnya aku dapat rasakan air laut... masin dan pahit. Sama seperti rasa kopi ini," jawab lelaki ini.
Tanpa disedari, gadis cantik yang duduk di meja bersebelahan mereka mendengar kata-kata si doktor tersebut. Gadis ini terharu. Itu adalah hal yang sungguh menyentuh hati. Perasaan yang begitu dalam dari seorang lelaki yang mengungkap kerinduan akan kampung halamannya.
Dia pasti lelaki itu adalah seorang yang menyintai dan mengambil berat akan rumah dan keluarganya. Dia pasti mempunyai rasa tanggungjawab akan tempat tinggal dan orang tuanya. Jika dia seorang abang, pastinya dia seorang yang sangat menyayangi adik-adiknya. Bertuahlah siapa yang menjadi isterinya.
Setelah peristiwa tersebur, si doktor ini meminta rakannya merisik gadis tersebut. Pucuk dicita, ulam mendatang. Setelah mengetahui rombongan merisik adalah mewakili lelaki yang ditemuinya di kedai kopi tempohari, si gadis yang pada ketika itu hampir tamat pengajian di sekolah tahfiz, menerima si doktor ini sebagai teman hidupnya dengan hati terbuka.
Seperti kisah cinta yang indah, Allah mengurniakan ketenangan di dalam rumah tangga mereka. Mereka hidup bahagia, saling menyanyangi antara satu sama lain, walaupun tidak mengenali antara satu sama lain sebelum ini. Cinta yang berputik setelah perkahwinan, terus kembang mekar seiring dengan ketaatan mereka kepada Yang Maha Pencipta. Dan setiap kali si isteri membuatkan secawan kopi buat suaminya, dia tidak lupa membubuh sedikit garam di dalamnya, kerana dia tahu, itulah kesukaan suaminya.
Setelah 40 tahun hidup bersama, si suami meninggal dunia. Dia meningalkan sepucuk surat buat isterinya.
"Sayangku, sepanjang tempoh kehidupan kita bersama, abang telah sentiasa jujur terhadapmu, tetapi maafkan abang untuk satu perkara. Maafkan kebohongan yang telah abang buat sepanjang hidup abang. Inilah satu-satunya kebohongan abang kepadamu - tentang kopi masin. Kamu ingatkah di saat kita pertama kali bertemu? Pada ketika abang sedang minum kopi dengan Ustaz Syakir, di maahad? Abang sangat gugup pada ketika itu. Sebenarnya abang inginkan kopi manis. Tetapi abang telah tersebut kopi masin. Waktu itu abang ingin batalkannya, tetapi abang terlalu gugup di hadapanmu ketika itu, maka abang biarkan sahaja. Abang tidak pernah menyangka itu akan menjadi awal perkenalan kita. Abang telah mencuba untuk mengatakan hal yang sebenarnya kepadamu..abang telah mencuba beberapa kali sepanjang hidup abang...tetapi abang tak sanggup melukakan hatimu..
Sekarang saat kamu membaca surat ini, abang sudah tiada. Tidak ada lagi yang perlu abang bimbangkan, maka abang akan menyatakan ini kepadamu: Abang tidak menyukai kopi masin. Tapi sejak mengenalimu, abang selalu minum kopi masin yang kamu buatkan sepanjang hidup abang. Dapat berada di sampingmu adalah kebahagiaan terbesar dalam hidup abang. Jika abang punya kesempatan untuk menjalani kehidupan sekali lagi, abang akan tetap berusaha mengenalimu dan menjadikanmu sebagai isteri abang walaupun abang harus minum kopi masin sekali lagi."
Sambil membaca, air matanya membasahi surat itu.
Suatu hari, seseorang telah bertanya kepadanya, "Bagaimana rasa kopi yang masin?"
Dia dengan pastinya menjawab, "Rasanya manis sekali."
Begitulah kisah bahtera cinta yang antara dua insan, dalam pelayaran menuju cinta Tuhan.

SELOKA : CINTA DI MATA REMAJA...


Apa nak jadi dengan manusia,
 semua benda nak kongsi bersama,
air segelas minum berdua,
konon setia katanya.

Yang lagi dahsyat,
berjalan kemana-mana pun nak berdua,
dah macam tak ada orang lain kat dalam ini dunia,
     macam belangkas sentiasa berdua.   
                                
Inilah bahana orang bercinta,
bercinta tapi tak tau apa itu CINTA.

Inilah sekarang punya remaja,
maaf andai terkasar bahasa,
bukan mengutuk bukan mengata,
semuanya realiti benar belaka.

Ada yang kata cinta itu buta...betul ke?
Kalau buta dimana matanya?
Ada yang kata cinta itu gila...
macam-macam pengertian remaja,
pening kepala dibuatnya.

Lagi teruk yang kata cinta itu untuk sementara,
untuk buat suka-suka,
untuk seronok-seronok saja.

Ada yang kata cinta itu,
C  - cinta
I  - itu
N - nikmati
T - tubuh
A - anda
tak ke melampau namanya?!
Manusia manusia...

Muda-muda dah gatal nak bercinta,
konon dah cukup remaja,
tapi makan pakai pun mak bapak yang jaga,
dah tak tau nak cakap apa,
kalau ditegur bukannya nak dengar kata,
bila nasihat ada-ada saja jawapannya..
darah muda... macam tu la gayanya...

Mula-mula kenal sms dan chat saja,
bila dah lama kenal mulalah ajak berjumpa
dari berkawan jadi bercinta.

Bila dah bercinta...
Bila dah bercinta macam2 ragamnya,
sesaat tak berjumpa macam setahun lamanya,
itulah kata-kata manis si dia.

Bila berjumpa nak berdua aja,
konon nak privasi katanya,
dia tak tau ada orang ketiga,
yelah benda tak nampak di mata.

Mula-mula bercinta semua cantik di mata,
yang panas pun sejuk katanya.
Manusia manusia...

Inilah permainan dunia...
benar kata orang cinta itu buta,
tapi kalau buta dimana matanya...
Inilah yang buat aku tertanya-tanya.

Cinta tidak akan datang kalau tak dicari,
cinta takkan dapat kalau tak diberi...
Betul ke?
Sukar untuk aku percaya...
Tapi inilah hakikatnya.
Mind is the greatest gift,
gunakan lah sebaiknya.
Cintailah Yang Maha Mencintai...

Irwansyah dah kahwin!!!

dh lme x dgr cite psal Irwansyah..
tbe2 dpat tau dia dh kwin..huhuhu
Irwansyah telah bernikah dgn Zaskia Sungkar pada 15 Januari 2011 di Masjid Al Bina Senayan, Jakarta..
tp bru skrg aku tau..ish3
 mnggu lps,aku dgn Hani,Faz ngn Durar g Carrefour nk bli mkanan..
pas2 ktorg gi la kt bhagian mjalah...
apa lg??ktorg pn belek2 mjalh kt s2..ini mmg aktviti WAJIB ktorg klo g mne2..
slagi x de apa2 tlisan yg mnyatakn DILRANG MMBACA MJALH SBLM BELI,
ktorg blasah je bce mjalah kt s2..
pkerja kt s2 pn wat bdoh je tgk ktorg..hehehehehe
kt s2 la aku nmpk artikel Irwansyah dh kwin..
blik rumh trus search google,mmg btol Irwansyah dh kwin!
aku x la fanatik sgt dgn irwansyah 2 tp mnat la jgk..
lagi2 mse lagu PENCINTA WANITA tgh hot dlu kn..

sebelum ini,Irwansyah pernah bercinta dgn penyanyi dan pelakon Acha Septriasa..
and diorg ni mmg sweet couple!
tp jodoh x pnjng,akhrnya ptus cnta..
last2 ,irwansyah ni kahwin ngn org lain..
acha pn aku dh lme x dgr cite psal dia..


Kisah percintaan Irwansyah & Zaskia bermula pada Mei 2010 selepas kecewa bercinta dengan Acha Septriasa. Tidak menunggu lama, Irwansyah melamar Zaskia pada 8 Disember 2010 dan melangsungkan perkahwinan sebulan kemudian.
Pasangan ini memilih utk mengerjakan umrah ke Mekah sekaligus 
memilihnya sebagai destinasi bulan madu..
x sngka aku ,dh jdi suami org Irwansyah ni..
tp bgos la kn,dia mndirikan msjid..

ni la isteri Irwansyah..
nme dia Zaskia Sungkar..
aku x knal pn dgn dia ni..
adk dia aku knal la jgk sbb adk dia plakon..
dan ada bberapa drama lkonan adk dia ditygkn di Malaysia..
tp dgr cite,dia ni pnyanyi dan plakon di Indonesia..

sweet jgk diorg ni..hope rumah tngga diorg bkekalan hnga ke akhr hyat..
insya-Allah..:)

NI GMBAR2 PERKAHWINAN IRWANSYAH...





sekian..........

David Archuleta comel berbaju Melayu dan bersamping...

bru aku tau yg aku ni rpe2nya ktinggalan zman! 
mcm2 bnda aku x tau..ishk2.. 
ni slah stunyeeeeeeeeeeeeeee  
bru-bru ni aku ada terjmpe gmbar David Archuleta berbaju melayu..
  pcaya x??? 
mle-mle aku mcm x pcaya je..
  lps tgk gmbr ni btol2 bru prcaya..huhuhuhu 
gmbar ni diambil pada thn 2009! 
mmg aku ktinggalan zman!
  gmbar ni diambil mse David Archuleta buat konsert di Malaysia.. 


  LAYAN JE LA GMBAR2 DAVID ARCHULETA YG TERSANGAT LA CUTE NI...<3




COMELNYE!!!!! :)

10 PETANDA DIA JODOH KITA...


 Firman Allah SWT, bermaksud "Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" (Surah Muhammad, ayat 7)
Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Allah yang maha Esa. Tetapi bagaimana kita mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita? Allah SWT mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk melihat dan aka untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan. Dua manusia yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki ikatan emosi , spiritual dan fizikal antara keduanya. Apabila bersama, masing-masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain. Lalu gerak hati mengatakan, dialah insan yang ditakdirkan untuk bersama. Benarkah ia seperti yang diperkatakan?

Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita :

1. Bersahaja
Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.

2. Senang Bersama
Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.

3. Terima Kita Seadanya
Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.
4. Sentiasa Jujur
Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.

5. Percaya Mempercayai
Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.

6. Senang Bekerjasama
Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?

7. Memahami Diri Kita
Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, "lidah sendiri lagikan tergigit", inikan pula suami isteri'. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.

8. Tampilkan Kelemahan
Tiada siapa yang sempurna di dunia ini. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita. Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya.Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.

9. Kata Hati
Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.

10. Solat Istikharah dan Tawakkal
Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Allah SWT. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi atau gerak hati. Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Allah memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat petunjukNya. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya. Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Setelah semuanya diusahakan, berserahlah kepadaNya dan terus berdoa. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara.Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.

 

Friday, February 25, 2011

Minggu depan ada peperiksaan!!!!


skejap je dh nk msok blan 3..
huhuhuhuh..
dh nk msok blan 3 ni brmakna peperiksaan bkal tiba..
fuhhh,tkotnye...
fizik,kimia,lukisan kejuruteraan,addmath..
ya Allah,byknye..2 blm msok mtapljrn teras lg...
perghh,aku kne perah otak gler2 pnye thn ni..
insya-Allah,thn dpn otak aku trus mletup!
'terbabom!'bunyi otak aku mletup..mcm plik je bnyi ni..hehehehe
adushhh,mcm mne ni???
someone can help me???
huhuhuhuhuhuhuhuhu

yeah!ini la mtaplajran yg plng aku risau!!!!
sush nye nk fham apa yg ckgu ajr..
ckgu ajar kt dlm mkmal mcm syok sndri je..
aku pnye la pning nk fham apa yg ckgu ajr 2..
klo ckgu ckap msti mcm mnjerit..
mlang la spe yg tgh dok kt tepi ckgu mse 2..
aku pnah kne skali,nk tny ckgu soalan..
n then tbe2 ckgu mrh bdak laki kt blakang mkmal..
perghhh,gler nyaring suara ckgu..bgegar gegendang tlinga aku ni..
hehehehehe..nsib2..

Kimia ni aku boleh pick up lg..insya-Allah,blh kot jwb mse peperiksaan nnti(blh plak ada kot2,hehehe)
tp aku fham jgk la apa yg ckgu ajar..
cara ckgu fairuz ajr mmg best..
tp 1 je perangai ckgu ni,ckgu ske tkar nme org..
mle2 dlu mse cikgu x ingt nme aku ,cikgu pnggl aku kkak akashah sbb dlu dia ajr adk aku ..
huhuhuhu..tp  skrg alhamdulillah ,dia dh ingt nme aku..
tp nme org lain hncur dibuatnye..hahahaha
nme Johan tp dh ditransformasi kn mnjdi Johan Kasturi..
x ke plik 2..ksian Johan..huhuhu
Hanifah plak jd Hanafiah..nsib baik bkn Khanafiah sbb stahu aku 2 nme ayh Khazrina..ishk2..
Farid jd Affendi..
Imran Akmal jd Imran Ajmain..hahaha
Kamarul Ikram jd Kamarul Zaman..
Shafi plak ckgu pnggl dia Koperasi boy sbb dia pngawas koperasi..hehehehe
mcm2 la cikgu ni..:)

ha,smpai la ke Lukisan Kejuruteraan ..mtaplajran ni ok la jgk..kne byk buat ltihan bru fham btol2..
ckgu yg ajr LK ialh ckgu Zaida..huhuhu
mmg best klo ckgu Zaida ajr..
dia cool and sempoi gler!
ckgu trget ktorg mngkn dpt C @ D je mse UK1 ni..
cikgu mmg mematahkn smangt aku yg bkobar-kobar utk dpt A+ bg mtapljrn  ENGINEERING DRAWING mse UK1 ni..
Tp ckgu kta sbb mtaplajran ni bru bg ktorg so mmg agk sush skit pda prmulaannya..


ini la mtaplajran yg ske wat aku mngeluarkn airmata..
bkn sbb sdh ye tp mngantok!
klo aku x mnguap lbh spuluh kli mse addmath mmg x sah..
pning gler la addmath ni..
adoyai,mcm mne la nk jwb paper addmath ni nnti..
scary gler..
ckgu kta ckgu x kish klo ktorg ggal tp pstikn bkn tlur ayam..
mksdnya klo ggal pn msti ada mrkh..jgn ggal dan mrkah ksong..
cikgu pn mcm x ykin ngn ktorg je..
hahahahahaha

aku pn dh pnat mmbebel psal peperiksaan ni..SEKIAN...

Saturday, February 19, 2011

PLAYFUL KISS BEST!!!

Ini salah satu cite korea yg best sgt2!!!
Kim Hyun Joong dan Jung So Min mmg sweet couple!!!
cite ni klakr jgk,mmg x kring gusi tgk cite ni..huhuhuhu
aku tgk cite ni pn kt youtube sbb x ditygkn lg kt mne2 stesen televisyen kt Malaysia..
mse aku tgk cite BOYS OVER FLOWER ,aku x mnat sgt ngn Kim Hyun Joong ni sbb lbh trtarik dgn 
Lee Min Ho..tp lps tgk cite ni,rsenya aku dh jtuh cnta kt Kim Hyun Joong la..hehehehe
Title: Mischievous Kiss
Also known as: Playful Kiss / Naughty Kiss
Genre: Romance, school
Episodes: 16

CAST
Kim Hyun Joong as Baek Seung Jo

Jung So Min as Oh Ha Ni

Lee Tae Sung as Bong Joon Gu

Lee Si Young as Yoon He Ra

Choi Won Hong as Baek Eun Jo


SYNOPSIS
A high school girl named Oh Ha Ni(Jung So Min) who is in the bottom of her class has had a crush on popular and genius male student named Baek Seung-Jo (Kim Hyun Joong) ever since she saw him on the first day of high school. Ha Ni decides to confess through a letter, but is rejected by Seung-Jo, who tells her that he hates stupid girls. Fate intervenes when a mild earthquake ruins Ha Ni's family's new house. While the house gets rebuilt, Ha Ni and her dad (Kang Nam Gil) stay at the home of her dad's childhood friend, who happens to be Seung-Jo's father. Now the two must live together and fun and chaos occurs as Ha Ni tries to win Seung-Jo's heart.

BTS PLAYFUL KISS

KIM HYUN JOONG AND JUNG SO MIN WITH A PRETTY GIRL

  KIM HYUN JOONG (Baek Seung Jo) AND JUNG SO MIN (Oh Ha Ni)


THEY FINALLY GET MARRIED…:-)